Metoda dr Ackermanna

Metoda dr Ackermanna to terapia, która w swoim działaniu opiera się głównie na leczeniu manualnym. Zbierane przez pięćdziesiąt lat doświadczenie podczas tworzenia tej metody sprawiło, iż terapia uznawana jest za niezwykle skuteczną.

Terapia koncentruje się głównie na diagnozie stanu układu kostnego. Istotne jest również lekarskie postępowanie i działanie chiropraktyczne. Ważne jest, że każdy ruch, każdy element tej terapii jest doskonale przemyślany, ponadto powinien być wyjątkowo precyzyjny i dokładny – tylko wówczas może przynieść określone efekty w leczeniu. Lekarze i terapeuci, którzy decydują się na korzystanie z tej metody muszą posiadać wiedzę z zakresu medycyny, anatomii, fizjologii, radiologii. Dobrze, jeśli posiadają również zdolności i wyczucie palpacyjne.

Metoda dr Ackermanna działa w miejscu bólu i schorzenia. A zatem podczas terapii dochodzi do odblokowania wyłącznie kręgu, który powodował dolegliwości bólowe chorego. Obserwacje dotyczące tej metody pozwalają stwierdzić, że już jeden do kilku zabiegów całkowicie neutralizują ból lub zdecydowanie go łagodzą.

Kto najczęściej korzysta z metody Ackermanna? Osób ze schorzeniami, które można leczyć tą metodą jest naprawdę bardzo dużo. Bolesności kręgosłupa mają bowiem bardzo dużo przyczyn, a jeszcze więcej rodzajów dolegliwości. Postawa kręgosłupa decyduje o tym, czy nasz kręgosłup jest zdrowy, czy trapią go choroby i różne dolegliwości. Metoda Ackermanna jest wykorzystywana również przy leczeniu nabytego przemieszczenia w obrębie miednicy (schorzenie to polega na nieprawidłowym położeniu kości miedniczych względem kości krzyżowej). Przypadłość ta nierzadko prowadzi do postępowania także innych dolegliwości i rozwoju pokrewnych schorzeń. Może dojść również do tak zwanego zjawiska „pozornie skróconych kończyn” (pacjent stoi na równym podłożu, jego nogi są równomiernie obciążone, a jednak na zdjęciu rentgenowskim jedna głowa kości udowej może znajdować się niżej).

Zanim zastosuje się metodę Ackermanna konieczna jest wizyta u specjalisty, który stwierdzi, czy zastosowanie tej metody ma sens, a przede wszystkim, czy w ogóle pomoże pacjentowi. Bardzo często konieczny jest pogłębiony wywiad na temat stanu zdrowia pacjenta, jego trybu życia, preferowanych form spędzania wolnego czasu, ulubionych aktywności fizycznych. Wiedza ta jest konieczna, aby ustalić, co jest ewentualną przyczyną tych dolegliwości. Pacjenci bardzo często zapominają, że nawet pozornie nieznaczące powody mogą mieć duże znaczenie i mocno potrafią oddziaływać na nasze zdrowie. Często konieczne jest wykonanie badań radiologicznych. Warto pomyśleć o wizycie u specjalisty już przy pierwszych dolegliwościach bólowych. Trzeba bowiem pamiętać, że mała szansa, że więcej nie powrócą, jeśli nie zaczniemy stosować działań profilaktycznych oraz nie wykluczymy przyczyny schorzenia. Analiza naszego stanu zdrowia, którą powinien przeprowadzić lekarz pozwoli nam uzyskać obraz tego w jakim stanie jest nasz kręgosłup. Nie bójmy się zatem odwiedzać gabinetów terapeutów, lekarzy, ortopedów, i fizjoterapeutów.