Leczenie w sanatorium

Sanatorium – miejsce doskonałe, aby zbierać siły, przejść pod okiem specjalistów, lekarzy i terapeutów rekonwalescencje, dojść do siebie po chorobie lub ulżyć zdrowiu w trakcie jej trwania. Kto koniecznie powinien skorzystać z pomocy sanatoryjnej?

Leczenie w sanatorium tak naprawdę głównie adresowane jest do osób, które zmagają się z chorobami przewlekłymi, wymagają rehabilitacji. Najczęściej sanatorium położone jest w miejscu, które ma sporo walorów przyrodniczych, bądź atrakcji turystycznych. Ważne, aby określone czynniki środowiska mogły korzystnie wpływać na prawidłowe funkcjonowanie organizmu, poprawę zdrowia oraz samopoczucia. Dlatego sanatoria i uzdrowiska powstają tam, gdzie można czerpać zdrowotne korzyści z naturalnych czynników: wód termalnych, wód mineralnych, czy borowiny, ozonu, soli mineralnych, radonu. Ważny jest też sytuacja klimatyczna oraz czystość tego miejsca. Żaden rekonwalescent nie chce nabierać sił w sanatorium położonym blisko ruchliwej trasy, w zatłoczonym mieście pełnym spalin i szkodliwych zanieczyszczeń powietrza.

Wybierając sanatorium należy zastanowić się nie tylko nad miejscem, ale również nad zabiegami, jakie oferuje dana placówka. Najczęściej oferowane są ćwiczenia rehabilitacyjne, fizjoterapia, masaże, zabiegi niwelujące dolegliwości bólowe, gimnastyka korekcyjna i wiele innych. Każdy taki ośrodek specjalizuje się w innej formie pomocy pacjentom i rekonwalescentom. Dobrze jest zatem dobrać rodzaj terapii i leczenia do schorzeń osoby, która ma znaleźć się na turnusie sanatoryjnym. Warto o tym porozmawiać z lekarzem, który zajmuje się leczeniem naszej choroby.

Leczenie sanatoryjne przysługuje każdej osobie, która jest ubezpieczona w Narodowym Funduszu Zdrowia. To lekarz winien wystawić skierowanie, biorąc między innymi pod uwagę stan zdrowia osoby ubiegającej się o pobyt w sanatorium. Lekarz stwierdzi także, jakie zabiegi i jaka forma terapii jest najbardziej wskazana, czy nie ma przeciwwskazań do leczenia sanatoryjnego, a także jak chory skorzysta z takiej formy poprawy zdrowia. Ponadto lekarz powinien przestudiować również wcześniejsze wizyty w sanatorium oraz ich skutki, o ile chory wcześniej miał okazję leczyć się w sanatorium.