Jak leczyć chorobę Bechterewa?

Zanim upewnimy się, że jest to na pewno choroba Bechterewa, należy wykonać badania RTG pod kątem nasilenia dotychczas powstałych zmian. Jeśli obraz RTG ukaże widok tak zwanego „kija bambusowego”, oznacza to, że kręgosłup całkowicie się zrósł. Lekarz powinien zlecić również laboratoryjne badanie krwi, płynu stawowego oraz badanie moczu.

Leczenie rozpoczyna się od zmiany dotychczasowego stylu życia. Należy maksymalnie odciążyć kręgosłup. Konieczna jest rehabilitacja ruchowa. Podczas konsultacji lekarskiej powinniśmy ustalić, jaka dokładnie rehabilitacja jest nam potrzebna, jak długo powinna trwać, na czym powinni skupić się rehabilitanci, czy możemy skorzystać z turnusu rehabilitacyjnego, który będzie kompleksowym wsparciem dla naszego zdrowia. W ramach domowej kuracji sprawdzają się także leki przeciwreumatyczne. O tym, jaki środek wykorzystamy do leczenia powinniśmy porozmawiać z lekarzem.

Jeśli choroba jest naprawdę dokuczliwa i zamiast ustępować, nasila się, warto skorzystać ze specjalistycznego masażu mięśni przykręgosłupowych oraz grzbietu. Pamiętajmy jednak, aby korzystać z usług wyspecjalizowanych gabinetów masażu. Źle wykonany masaż może nam jedynie zaszkodzić. Kiedy ból jest bardzo dokuczliwy należy rozcierać kark i obręcz barkową. Bardzo ważne jest również, aby masować przyczepy mięśni karku do potylicy.

Choroba rozwija się stopniowo. Tak samo stopniowo i powolnie powstają jej poszczególne objawy. Na początku trudno jest jednoznacznie określić i zdiagnozować chorobę. Każde niepokojące objawy związane z zapaleniem powinno skłonić nas do wizyty lekarskiej. Konsultować powinniśmy się z lekarzem – reumatologiem.

Info o chorobie Bechterewa -> Kliknij tutaj