Leczenie artretyzmu

Leczenie i zmniejszanie ryzyka

Podstawowe pytanie, jakie zadaje sobie każdy pacjent zmagający się z artretyzmem, brzmi „jak radzić sobie z chorobą i jak się leczyć?”. Zanim jednak powiemy o sposobach leczenia, warto zauważyć, że każdy z nas może co dzień zmniejszać ryzyko jej wystąpienia. Eksperci przekonują, że aby uchronić się od choroby należy dbać o zdrowy styl życia. Konieczne jest prawidłowe odżywianie się – przyjmowanie wielu owoców i warzyw. Istotne jest, aby ograniczyć późne kolacje i objadanie się niezdrowymi smakołykami i fast foodami – musimy zadbać o szczupłą i zdrową sylwetkę. Dobrze jest uprawiać sport, dużo się ruszać, spacerować i zwyczajnie być aktywnym fizycznie. Często wskazane jest skonsultować się z trenerem lub rehabilitantem, który podpowie nam jakie ćwiczenia powinniśmy wykonywać. Być może przydatna okaże się również wizyta u dietetyka.

Jak się leczy artretyzm? Przeważnie lekarz ortopeda zapisuje leki, które działają przeciwzapalnie, a co najważniejsze powodują zmniejszenie poziomu kwasu moczanowego, co powoduje przyspieszenie jego wydalenia. Ponadto lekarz może zalecić również odpowiednią dietę. Warto w tej sprawie skonsultować się z dietetykiem lub specjalistą w zakresie odżywiania. Chorzy powinni unikać tłustych i smażonych potraw. Trzeba z codziennego jadłospisu wykluczyć pokarmy obfitujące w puryny lub aminokwasy metabolizujące do nich. Wskazane jest, aby pacjent pił jak najwięcej płynów. To pomoże mu wydalić kwas moczowy podczas oddawania moczu. Coraz częściej lekarze zalecają chorym na artretyzm masaże lecznicze. Konieczne jest też wzmożenie aktywności fizycznej. Prawidłowe ćwiczenie, regularne uprawianie ulubionej dyscypliny sportowej, bieganie, spacerowanie lub jazda na rowerze mogą nam bardzo pomóc i uchronić nas od choroby. Szczególnie uważać na siebie powinny osoby, u których artretyzm pojawiał się wcześniej w rodzinie.

Artretyzm to choroba przewlekła, a co najsmutniejsze nieuleczalna. Zachorować może na nią osoba w każdym wieku. Zatem warto już dziś pomyśleć o profilaktyce i zmianie złych nawyków, które towarzyszą naszemu trybowi życia. Pamiętać należy przede wszystkim, że choroba ta może dotyczyć każdego z nas. Niezależnie od wieku i płci. Profilaktyka zatem w przypadku tej choroby może uratować nam życie. Warto jak najszybciej zmienić nasze życie na zdrowsze.

Info o chorobie -> Informacja o artretyzmie